Dočkali jsme se a Pařížská ulice je kompletní! Velkou desítku luxusních módních domů doplnil dlouho očekáváný butik Chanel, který už zítra otevírá na adrese Pařížská 22.
O příchodu butiku Chanel do České republiky se spekulovalo už před deseti lety a intenzivněji též v době před covidovou pandemií. Jednou byl důvod jeho neotevření nevhodný prostor, poté zase nedostatečně silný trh. Jak se ale říká, na dobré věci se má počkat, a tak konečně nastal ten den, kdy nejluxusnější ulici v Praze doplní další z velkých módních hráčů. I když butik otevírá až zítra, my si ho mohly prohlédnout už dnes, a poodkrýt vám tak jeho zákulisí.
Na ploše 360 m2 se rozkládá to nejlepší z kolekcí Ready-to-wear, ale i hodinek, doplňků a exkluzivní selekce parfémů. Design butiku je velmi čistý a minimalistický, na rozdíl od německých obchodů je více vzdušný a prostornější. Architektem je jako u všech ostatních butiků Chanel věhlasný Peter Marino. Na stěnách najdete loga společnosti, na stolcích jsou položeny známé publikace a oblečení personálu zdobí ikonická květina (pro značku tak typická) kamélie.
Chceme, aby se sem lidé nebáli vejít
V čem je ale pražský butik naprosto unikátní, je jeho propojení dvou světů – módy a kosmetiky. „Je to pro nás velká novinka, ale zároveň to dává možnost navštívit luxusní prostor i těm návštěvníkům, kteří by se do obvyklého butiku na Pařížské báli vejít,“ upřesňuje mi jedna z hostesek, která mě celým prostorem provází.
V ostatních městech je totiž běžné, že butik s módou se nachází na nejprestižnějších místech města, zatímco butik s kosmetikou a parfémy je oddělený a mimo tuto lokalitu.
Oáza s botami
„Tím, že si sem půjdete koupit například rtěnku, nahlédnete skrz sekci s botami i do módní části. Nechceme z kolekce dělat něco nedotknutelného, ale naopak něco, po čem mohou toužit ženy napříč svým postavením i finančními možnosti,“ upřesňují mi.
Zvlášť sekce s obuví je opravdu něco. Prosklený strop dává do „průchodu“ obrovské množství světla, vše doplňují tvídové textilie použité na sedačkách i kobercích. Jak typické pro Chanel. Zajímavostí je též možnost využít dva vchody, jeden do beauty části, druhý do té módní.
Ikonické schodiště
Dominantou butiků na Pařížské bývají schodiště a ani zde tomu není jinak. „Schody jsou inspirovány apartmánem samotné Coco Chanel, která podél něj měla několik úzkých zrcadel. Je to ikonický prvek, který je nám ctí mít i zde v pražském butiku,“ popisuje mi má průvodkyně, která se stará především o německý trh.
Jak to chodí na eventu
Nebyly bychom to my, abychom vám nepřiblížily způsob a průběh akce, na kterou jsou pozvaní jen ti vyvolení a to den před oficiálním otevřením. Na pozvánce stálo, že platí jen pro jednu osobu, a tak jsem vyrazila sama, což je u takto velkých značek obvyklé.
Kdyby si každý přivedl doprovod, asi bychom se do butiku nevešli. Prohlídka celého prostoru probíhala velmi individuálně, každého z nás se ujal „průvodce“, který nás upozorňoval na zajímavé detaily.
Unikátní bylo i to, že oba welcome drinky, které organizátoři podávali, byly nealkoholické. Osvěžující a nikoho z řidičů to neuvádělo do úzkých. Velmi mě překvapilo, jak byl personál přívětivý a sympatický, ne strojený a přísně elegantní, jak byste u podobné značky čekali. (Daleko víc sympatičtější, než někteří hosté, pozn. red.)
Při odchodu nás čekala krásná pozornost v podobě parfému N°22 z exkluzivní kolekce a sbírka tří knih. Těším se na chvíli, až jednou budu z Pařížské 22 odcházet i s vysněnou kabelkou.
Až budete příště Pařížskou procházet, neostýchejte se a opravdu si běžte butik prohlédnout. Povinně bych to dala jako zastávku při objevování našeho hlavního města. To je teď i díky Chanel butiku totiž ještě krásnější. A jak to vypadá u Tiffanyho?
[…] Butik Chanel je konečně v Praze […]