Návrhář Martin Kohout se tentokrát inspiroval filmem Piano od režisérky Jane Campion a jeho hlavní postavou Adou. Do kolekce promítá vnitřní boj hrdinky, divokou novozélandskou přírodu i prvky viktoriánského stylu.
Minulý týden představil návrhář novou kolekci v prostorách Strahovského stadionu. Za znění jemných tónů měli návštěvníci možnost zhlédnout celkem 23 looků, které zachycují průběh proměny hrdinky Ady.
Ada a Piano
Její příběh vypráví film Piano: dobrovolně němá žena Ada se kvůli smluvenému sňatku ocitne na Novém Zélandu spolu s malou dcerou a milovaným pianem. Film rezonuje mezi dvěma směry – jeden je definován čistotou Ady, její svázaností a vnitřním bojem, který vychází na povrch skrze tóny jejího piana. Podkladem této nálady je klidný šum moře a monochromatické odstíny pláže, kde Ada nuceně zůstává. Druhá nálada je zcela odlišná, její atmosféru dokresluje divokost krajiny, nepropustné pralesy, bouřlivé útesy a nekonečné množství bláta. Tato drastičnost je vtisknutá do milostného trojúhelníku příběhu a vnitřního boje, který Ada svádí, leč ho nemůže skutečně vyjádřit.
Nejtemnější kolekce
Kohouta inspiroval především právě onen Ady vnitřní boj: „Vnímám ho jako symbol, do kterého se promítají nálady a napětí, které rozpoznávám ve společnosti. Jde o moji nejtemnější kolekci, ať už
příběhem Ady či barevnou paletou,“ vysvětluje designér pozadí kolekce, kde nechybí pro něj již typické dramatické objemy a rafinované vázačky, mašle a rukávy. Kolekce se nese v monochromatických odstínech černé, kterou doplňuje zelená, fuchsiová, pudrová a slonovinová.
Divokost a strohost
Příjemným překvapením byly mini šaty z již tradičních atypických materiálů – návrhář často používá například silikon či plisované látky. Tentokrát jimi Kohout interpretuje divokost a nepředvídatelnost novozélandské krajiny. Jinak pracuje hlavně s hedvábím, krajkou a tylem, které odkazují na apollonskou čistotu a klid a zároveň připomínají strohost a uzavřenost. „Modely v sobě nesou podstatu příběhu. Mají v nositelce vzbudit touhu po vyjádření svého já nekonvenčním, osobitým způsobem, přesně tak, jako se Ada vyjadřuje svým pianem,“ vysvětluje designér.
A jako třešinku na dortu představil Martin Kohout také svou novou a první vizuální identitu své značky. Autorem je grafický designér Lukáš Veverka.