Jaká byla přehlídka značky Laformela? Show, za kterou by se nemusela stydět ani Balenciaga

Kreativní duo Miroslava Kohutiarová a Antonín Soukup a jejich značka Laformela přehlídkou Mainline 24/25 opět posunula úroveň české módy a eventů na vyšší úroveň.

Zjevení

Celá show se odehrávala v právě otevřené Nové spirále na pražském Výstavišti. Hmota válce, vnější plášť z ocelových sítí, nekonečné spirálové rampy, industriální charakter, tvar kruhu… Unikátní prostor dokázala Laformela nejen respektovat, ale také neuvěřitelně kreativně využít – modelky obcházely po kruhovém jevišti, defilé však zahájili doslova „zjevením“ modelek uprostřed kruhu díky posuvné plošině Spirály.

Stejný efekt využili i po skončení show kdy se do úplného ticha a téměř úplné tmy stejným způsobem zjevil berlínský DJ Spencer Parker. „Cílem show bylo vytrhnout diváka z kontextu všedního dne a přenést ho do jiné reality. Chtěli jsme vytvořit zásadní moment překvapení. V kreativním procesu, kdy kolekce vzniká, kombinujeme redefinici DNA značky společně s odhodláním experimentovat,“ popisuje art-director značky, stojící mimo jiné i za scene designem přehlídky, Jan Grombiřík.

Umění i byznys

Modelů předvedlo česko-slovenské duo dohromady . Všechny doplněné o výrazné boty a oversized tašky, odprezentované na celou atmosféru dotvářejících modelkách, jež nejde nazvat jinak než bad-ass. Právě takové ženy jsou minimálně pro nás synonymem značky, jež si je (očividně) svým vizuálním jazykem jista víc než kdy jindy.

A důkaz jste mimochodem nemuseli hledat jen na mole, ale i v předních řadách, ze kterých show sledovaly tváře a klientky Laformely. Jedné z mála lokálních značek, která dokázala uchopit často tak záludné propojení umění s fungujícím byznysem – což dokládá i nedávná expanze do USA.

Sexy autenticita

Kolekce Mainline 24/25 je uniformou ambiciózní, silné a odvážné ženy 21. století. Šéfky, která umí být rázná, sexy ale i empatická a jemná. Ano, hádáte správně – ani tentokrát Laformela nešetřila pro ně už tak typickými prvky jako je použití kůže či masivních stříbrných detailů.

Kromě toho jsme viděli hedvábné a bavlněné košile s vycpanými rameny, saka, dlouhé večerní šaty, kabáty, krátké bombery, vosí pas a transparentní materiály. To vše dovedené k dokonalosti jednoduchým ale rafinovaným stylingem: „Můžeme si dovolit sdělit svůj názor silněji než kdykoliv jindy. Vnímám, že jsme konečně ve fázi, kdy jsou na naši módu připravené zákaznice nejen v LA, ale už i v Česku a Slovensku, a to nám dodává ještě větší odvahu a jistotu,“ uzavírá návrhář Antonín Soukup. 

Josefína Joštová

Mám ráda lidi plný barevných myšlenek a černý kafe a humor. Učím se španělsky, protože plánuju důchod strávit na prosluněný španělský pláži se sangríou v ruce. Do tý doby toho ale chci ještě hodně stihnout a po cestě se toho ještě spoustu naučit. A alespoň část z toho tady s váma sdílet.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *