Kulturní tip: Jak Petra Ptáčková a Julius Reichel zkoumají rozpory v luxusní módě a její dopad na společnost

Prostory Karpuchina Gallery, progresivní galerie současného umění, se proměnily do podoby uprchlického tábora se stany a hromadami zbytečného oblečení. Právě takto na první pohled vizuálně působí aktuální výstava BALENSIAGA SS24 Cruiser Collection FINAL FRONTIER.

Na výstavě se potkávají díla módní návrhářky Petry Ptáčkové a multimediálního umělce Juliuse Reichela, kteří za pomoci lehké satiry zkoumají rozpory v luxusní módě a její dopad na současnou společnost. 

Vítejte na konečné hranici módy, kde se luxus a udržitelnost střetávají ve velkolepé přehlídce trash couture. Kolekce SS24 Cruiser značky Balensiaga je vrcholem haute garbage kolekce, která proměňuje odpad ze skládek na drahé poklady. 

„Pod leskem a pozlátkem se ale skrývá hlubší pravda: závazek módního průmyslu k udržitelnosti není nic víc než fasáda, ekologická zástěrka pro jeho chamtivost a nadbytek,“ říká s nadsázkou kurátorka výstavy Alexandra Karpuchina a dodává: „Při procházení konečnou hranicí je důležité si uvědomit, že móda je příběhem toho, co se děje kolem nás a že k lidem promlouvá obyčejným příběhem každodenního života. Tuto výstavu musí vidět každý, kdo se zajímá o módu, umění a sociální spravedlnost.“

Výstava je v galerii přístupná do 16. června.  

Anna Basiková

Hodně čtu, nepiju kafe, miluju cestování, řezaný kytky, podzim a dlouhý procházky po lese. Učím se švédsky a taky znakovku. Napsala jsem knížku, píšu články a taky dělám v PR a trochu v marketingu. Nikdy mě nenapadlo založit vlastní časopis, ale díky bohu se to stalo. Přeju si, aby vás to tu bavilo.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *