Parfumér Jakub Hiermann: „Lidé jsou ochotní za parfémy utrácet. Ten můj stojí skoro 90 tisíc.”

Do poslední epizody první série podcastu V Zákulisí přijal pozvání muž s nejvytříbenějším čichem u nás – parfumér Jakub Hiermann. Přečtěte si, co všechno společně s Klárou Dedkovou probírali, případně si rovnou poslechněte celou jubilejní desátou epizodu.

Jakub Florian Hiermann započal dráhu parfuméra v roce 2009 v Londýně, kde také šest let žil. Poté, co se vrátil do Prahy, se stal spoluzakladatelem parfémové značky Pigmentarium, která je první svého druhu v Česku. 

Je autorem šesti niche parfémů, které jsou momentálně k dostání ve 12 zemích světa. Nyní se ale specializuje na vytváření vůní na míru a přichází s konceptem vlastního parfumerského domu pod názvem J. F. Hiermann.

Od roku 2018 jste spojován s parfemářským domem Pigmentárium. Nyní po pěti letech odcházíte. Proč?

Pigmentárium začalo s mým bývalým partnerem a bohužel to nešlo, jak jsme si představovali, a tak jsme se rozhodli, že půjdeme každý svým směrem. A já se rozhodl založit si J. F. Hierman.

Čím je nová značka jiná a unikátní?

Pořád ji budu dělat srdcem a ze sebe, plánuji se ale zaměřovat primárně na niche parfémy na míru. Ale uvidíme, chci, aby to všechno mělo organický průběh.

A co nabídne nového oproti Pigmentáriu?

Chci se hodně navrátit právě ke slovu niche. K tomu, že parfém není pro masy, ale pro menší skupinu znalců, co vyhledává něco jedinečného. Spousta lidí třeba i tají, jakým parfémem se voní! A proto je podle mě synonymem slova niche slovní spojení parfém na míru.

A může za vámi přijít kdokoliv? Jak dlouho tvorba parfému trvá a kolik to celé stojí?

Určitě, úplně kdokoliv. Trvá to circa 6 až 12 měsíců, záleží, jaké má klient představy. A co se týče ceny, vychází to okolo 50 až 100 tisíc korun za formuli. Výroba je pak ještě navíc, ale zase si ho pak můžete nechávat vyrábět, jak často budete chtít.

Kromě vůní na míru ale plánujete i kolekce vůní, které budou k dostání pro všechny. První z nich je vůně Amulet, která vznikla ve spolupráci s Rony Pleslem v limitované edici osmi kusů. Stojí 88 800 korun. Budou všechny vaše parfémy takto drahé?

Ne, nebudou. Chci udělat i dostupnější a výrazně levnější kolekci. Ta bude stát okolo 10 až 15 tisíci korun.

I tak… Myslíte si, že jsou Češi ochotní dát za parfém 10 tisíc korun?

Já myslím, že jo, když ty peníze mají, pokud to v nich vyvolává emoce a líbí se jim to. Když je někdo schopný utratit za večeři 30 tisíc, tak proč ne za parfém.

Dá se podle vás jakákoliv vzpomínka dát do vůně?

Určitě. To je právě největším posláním parfuméra, vnést váš příběh do parfému.

Jak vypadá běžný den?

Ráno vstanu, ne moc brzy, to nezvládám. Vyvenčím pejsky, dám si snídani… Sanžím se navnímávat inspiraci všude okolo mě. Hodně pracuji po večerech a po nocích, míchat parfémy klidně začínám až třeba ve tři ráno.

Co to znamená, že začínáte míchat?

Mám na stole různé lahvičky s ingrediencemi a přemýšlím, jak je vzájemně kombinovat. A zkouším a zkouším. Poté se radím i s přáteli, nejvíc s mojí kamarádkou Danielou Pilnou, která zpravidla všechno očuchává jako první.

Celý rozhovor si můžete poslechnout v audioverzi našeho Zákulisního podcastu!

Dozvíte se v něm mimo jiné:

Proč před nedávnem odešel z Pigmentaria? Jak vypadá běžný den parfuméra? Kolik lidí mu musí parfém pochválit, než ho pustí ven? Nebojí se, že vymyslí již vymyšlené? Jaký největší předsudek v souvislosti s parfémy ho nejvíc štve? A jaké situaci si spojí s jakými vůněmi?

Celý podcast si můžete poslechnout na Apple PodcastSpotifyYoutube. Bonusovou část podcastu, kde Jakub předává cenné rady o tom, jak se zorientovat ve vonných ingrediencích, jak parfém prezentovat, nebo kam jít na zkušenou najdete na našem Hero Hero.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *