Perfumed Prague: „Práce ve dvou je obohacující. Kolekce parfémů vznikla na přání zákazníků.“

Duo Olga Dworzycka a Borys Kudela tvoří vonné studio Perfumed Prague. Svou lásku k vůním nedávno otiskli do devíti jedinečných unisex parfémů. Šest hlavních parfémů reprezentuje příběh Perfumed Prague, který je provázaný jak s Českem, tak s Francií. Kolekci dotváří trio inspirované Asií a její čajovou kulturou. Přečtěte si rozhovor se zakladateli značky.

Proč a jak jste se rozhodli založit vlastní značku?

Naše vášeň pro vůně začala už v dětství, když jsme objevovali různé vůně v přírodě a doma. Fascinovalo nás, jak mohou vůně vyvolávat vzpomínky a emoce. Později jsme se začali více zajímat o parfémy a jejich složení, což nás vedlo k tomu, abychom se tomuto oboru věnovali profesionálně. Vystudovali jsme proto umění parfemářství ve Francii a v roce 2016 založili první studio v Praze, kde je možné vytvořit si vlastní parfém (a možná si tak i splnit vlastní sen – jako my).

Jak se vám pracuje ve dvojici?

Práce ve dvu je pro nás velmi obohacující. Každý z nás přináší do procesu své unikátní schopnosti a nápady, což nám umožňuje vytvářet vyvážené a inovativní produkty. Společně také dokážeme lépe čelit výzvám a dosahovat stanovených cílů.

Má někdo z vás právo veta?

Oba dva. Na začátku naší společné cesty jsme se dohodli, že všechna rozhodnutí budeme dělat společně. Proto vše, co vzniká pod křídly Perfumed Prague schvalujeme oba. Tento systém nám pomáhá udržet vysokou kvalitu našich produktů. A nemůžeme si pak navzájem nic vyčítat.

Který produkt je váš nejoblíbenější?

Celý koncept značky je naší srdcovkou. Nejraději pracujeme s lidmi, kteří dělají věci poctivě a vkládají do každého produktu kus své duše. Jejich zápal a příběhy jsou to, co nás inspiruje a pohání. Nikdy bychom zákazníkům nenabízeli produkt, který sami nemilujeme a kterému stoprocentně nevěříme. 

Jaký je váš přístup k tvorbě nových produktů?

Sníme, vymýšlíme, mýlíme se, opravujeme, strachujeme se, hledáme nejlepší řešení, hlasitě se hádáme a opravujeme to, co nám vadí. Začalo to dílnou ve Středočeském kraji. První produkty jsme vyrobili právě tam. Dnes už tvoříme na dvou místech. Každý den se snažíme, aby naše dílna i obchod byly místy, které lákají k odpočinku. 

A jak probíhá celý proces od prvotního nápadu až po hotový produkt?

Specializujeme se na ruční výrobu malých kolekcí produktů které připravujeme na základě vlastních receptur podle pravidel tradiční řemeslné výroby. První fáze prací probíhá vždy na papíru. Jsou to hodiny strávené nad štosy knížek a poznámek, propočty a práce s tabulkami. Desítky oprav, přesouvání čárek, výpočty proporcí, míchání vůní. Stává se, že vytoužený výsledek získáváme téměř napoprvé, avšak častěji je výsledkem několikaměsíční práce a desítek nezdarů. Každá vůně má jiné vlastnosti, každá přináší něco zcela jiného. Výběr surovin a spojení do ideální receptury, dovednost zvolit složky, které získají efekt synergie – to je náš každodenní boj na cestě k dokonalosti. 

Co podle vás dělá Perfumed Prague jedinečným?

Určitě personalizace našich produktů a osobní přístup.

Jsou ve vašem oboru nové trendy, kterými se necháváte inspirovat?

Ano, sledujeme nejnovější trendy v parfumérském průmyslu a inspirujeme se jimi. Aktuálně je velký důraz kladen na udržitelnost a používání přírodních ingrediencí, minimalismus, jednoduchost a také nárůst obliby vůní, které nejsou zařazeny do tradičních genderových kategorií. Rok 2024 je také rokem čajových a bylinných tónů. Jednou z nejpopulárnějších vůní je mimo jiné rebarbora.

Komu byste chtěli navrhnout parfém?

Každý zákazník je pro nás vždy stejně důležitý. Rádi bychom se potkávali s lidmi, kteří milují vůně a mají z nich radost. 

Poslední novinka Perfumed Prague je kolekce unisex parfémů. Jak jste k jejich vymýšlení přistupovali?

Po letech sbírání zkušeností letos vznikla první kolekce parfémů by Perfumed Prague. Podnět vzešel od zákazníků, které bavily vytvořené kombinace v jiných produktech z naší nabídky, a opakovaně se ptali po parfémech namíchaných přímo pod naší značkou. A především to byl náš další sen.

Na co jste se zaměřili při jejich vymýšlení?

Na jednoduchost kompozic. Většina vůní se skládá jen z několika tónů, z nichž každý hraje v celkové tvorbě poměrně důležitou roli. V popisech parfémů se objevují pouze hlavní vonné tóny, avšak celé složení je tajemstvím. Zaměřili jsme se také na minimalistický design flakonů. Jejich tvar byl inspirován charakteristickým tvarem kleneb, které se nachází v naší první parfumerii Perfumed Prague v ulici Karoliny Světlé 20. 

Anna Basiková

Hodně čtu, nepiju kafe, miluju cestování, řezaný kytky, podzim a dlouhý procházky po lese. Učím se švédsky a taky znakovku. Napsala jsem knížku, píšu články a taky dělám v PR a trochu v marketingu. Nikdy mě nenapadlo založit vlastní časopis, ale díky bohu se to stalo. Přeju si, aby vás to tu bavilo.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *