Seznamte se: Francouzský designér Ora-ïto navrhuje pro Apple, Louis Vuitton i Ploom. Některé produkty ale neexistují

Francouzský uznávaný návrhář Ora-ïto je ve světě designu a módy zvučný pojem. Proslul svým futuristickým a inovativním přístupem a své jméno spojil se značkami jako Apple, Louis Vuitton, Gorenje, Guerlain či Heineken. Nyní představuje exkluzivní spolupráci s Ploom, pro něž navrhl speciální edici zařízení s nápadně výrazným a lesklým červeným povrchem.

Narodil se v  dubnu 1977 a v poměrně mladém věku se projevil jeho výjimečný talent v oblasti designu. Ora-ïto, rodným jménem Ito Morabito, se proslavil tím, že vytvořil fiktivní produkty pro velké značky jako Apple, Swatch, Louis Vuitton, Gucci či Levi´s, které si lidé začali objednávat, ale výrobky neexistovaly.

Velké firmy svými virtuálními návrhy natolik uhranul, že s některými začal spolupracovat. Tato strategie, která kombinovala virtuální design s realitou, mu pomohla získat mezinárodní uznání. Jeho kreativní přístup k designu je charakterizován snahou o minimalismus, funkčnost a elegantní estetiku. 

Produkty, které neexistují:

Estetika, praktičnost i udržitelnost

Ora-ïto využívá nejmodernější technologie a materiály, aby vytvořil produkty a prostředí, které jsou nejen krásné, ale také praktické a udržitelné. Mezi jeho významné projekty patří design mobilního telefonu pro značku Sagem, designové lahve z lehkého hliníku pro pivovar Heineken určené do nočních klubů, ale i flakon pro parfém či pouzdro na make-up značky Guerlain a mnoho dalších. 

Ora-ïto vytvořil také několik nápaditých interiérů pro hotely, restaurace a obchodní prostory, které se vyznačují jeho charakteristickým futuristickým přístupem. V roce 2012 navrhl v Paříži dokonce svůj vlastní hotel s 29 pokoji jménem Odyssey. Jeho práce byla oceněna mnoha designovými cenami a je často předmětem studia v akademickém prostředí. 

Kromě svých komerčních projektů se Ora-ïto angažuje v umění a kultuře, což dokládají jeho kolaborace s umělci a účast na kulturních akcích po celém světě. V současnosti je jedním z nejuznávanějších návrhářů své generace, jehož práce jsou známé pro jejich inovativnost a vizionářství.

Vášeň pro design

Ora-ïto nyní spojil své jméno s japonskou společností JTI, pro kterou vytvořil speciální edici zařízení Ploom X v zářivém odstínu červené  Pantone 200C. „Červená je vysoce symbolická barva, stačí umístit jeden červený předmět do prázdné místnosti a pochopíte jeho jedinečnou energii,“ vysvětluje Ora-ïto a dodává, že v červené se nelze schovat, a proto i zařízení nese tuto barvu, aby bylo vidět.

Návrhář je přesvědčen, že cílem skvělého produktového designu je vyvolat emoce a pocity, a proto jde v tomto případě o víc než jen o objekt. Speciální edice Red od Ora-ïto je dokonalým spojením formy, funkce a pocitu pro zážitek jako žádný jiný. Edice Red je od 1. září v prodeji na Ploom.cz.

Anna Basiková

Hodně čtu, nepiju kafe, miluju cestování, řezaný kytky, podzim a dlouhý procházky po lese. Učím se švédsky a taky znakovku. Napsala jsem knížku, píšu články a taky dělám v PR a trochu v marketingu. Nikdy mě nenapadlo založit vlastní časopis, ale díky bohu se to stalo. Přeju si, aby vás to tu bavilo.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *