Ája Kopalová a Togi Roštínská Burmaa se potkaly na Newton College, kde se zrodil i nápad na založení Paonu. Vlastní značky spodního prádla, které by vyhovovalo jejich potřebách a podtrhovalo to, co z ženy vyzařuje přirozeně. Nečekejte proto žádné vulgární střihy, levné materiály nebo nepohodlné kostice. Prádlo české značky Paon si zamilujete tak jako my! Přečtěte si o této značce víc v rozhovoru se zakladatelkou Ájou Kopalovou.
Proč jste v roce 2016 založily vlastní značku spodního prádla? Chybělo vám na trhu něco konkrétního?
U nás to nebylo o tom, co by nám chybělo, ale spíš o vytvoření našeho vlastního prostoru se seberealizovat a být kreativní. Já i Togi jsme už na vysoké škole věděly, že chceme něco budovat. Upřímně nedokážu říct, proč zrovna spodní prádlo. Osobně jsem v období před vznikem Paonu hodně vyhledávala různé zahraniční značky spodního prádla. Dívala jsem se na materiály i na střihy. Zaujalo mě, že podprsenka je velmi komplexní kus „oblečení“. Vše do sebe musí perfektně zapadat.
Co je podle vás ztělesním pravé ženskosti?
To, co z ženy vyzařuje, a jak se cítí ve svém těle.
Které funkce má podle vás kromě funkčnosti spodní prádlo plnit?
Myslím si, že by mělo dodávat sebevědomí. Ať už ženám nebo mužům. Mělo by nám být maximálně pohodlné a vyjadřovat nás tak, abychom se během dne cítili přirozeně.
Ve vašem sortimentu najdeme především bralettky, jsou vhodné i pro větší prsa?
Několik střihů našich bralettek doporučujeme až do velikosti E, nicméně opravdu záleží na tvaru a pevnosti daných prsou i na tom, jak se v bralettce žena cítí. My se u navrhování právě těchto bralettek zaměřujeme především na to, aby měly širší ramínka a pevný obvod pro dobrou oporu. Ne každé ženě s velkýma prsama můžou být bralettky pohodlné, protože jsou třeba zvyklé na velmi pevný obvod nebo kostice. Ale máme už spoustu zákaznic, které tyto bralettky nosí a jsou spokojené.
Který kousek z vaší kolekce je dlouhodobě nejprodávanější? Proč si myslíte, že to tak je?
Jedná se o FLY bralettku. Má velmi specifický zavinovací střih a je super pohodlná! Dokonce jsme ji teď na jaře připravily i v béžové verzi.
Novinkou jsou vaše kojící bralettky nebo pyžamová kolekce. Čím se liší tyto produkty od konkurence?
Jsem pyžamový maniak a mám neskutečně moc pyžamových setů, ale u žádného jsem nikdy nebyla 100% spokojená s materiálem nebo střihem. Když jsem narazila na modelovou látku, která je tak lehoučká a příjemná na tělo, bylo jasné, že z ní musí být pyžamo. Naše pyžama jsou tedy nejenom ze skvělého materiálu, ale mají také velmi pohodlný volný střih, který můžete nosit nejenom do postele, ale i přes den doma.
A jak vás napadlo vyrobit kojící bralettku?
Navrhly jsme je na žádost mojí kolegyně Togi, která minulý rok neúspěšně hledala kojící podprsenky. Buďto nebyl vhodný střih nebo materiál nebyl na těle vůbec příjemný. V tomto období by žena měla mít možnost nosit nejenom funkční, ale i hezké prádlo. Navrhly jsme proto tři střihy, kdy každý je vhodný pro jinou příležitost. Ať už na doma, pod košili nebo na aktivní den s miminkem. Všechny jsou navíc z bambusové viskózy, která je velmi jemná a má skvělé vlastnosti, jako je třeba prodyšnost.
Jak si podle vás v oblasti spodního prádla stojí pánové? U nás žen je to něco, na čem si zakládáme, ale řeší ho podle vás i naše polovičky?
Co mě naučily ty dva roky, kdy máme i pánské prádlo, je to, že muži si rozhodně potrpí na pohodlí a jakmile zkusí něco, co jim sedí a vyhovuje, tak to berou po desíti kusech.
Jaký je váš pracovní sen či cíl do budoucna?
Chceme i nadále vytvářet spodní prádlo pro ženy dnešního světa. Tak, aby je povzbuzovalo a cítily se v něm přirozené a své. Rády bychom rozšířily náš sortiment o produkty, které nejsou spodním prádlem, ale do šatníku rozhodně patří. Máme také v plánu se zaměřit na různé technologie při výrobě spodního prádla a posunout naši nabídku dál, aby šla vstříc budoucnosti.