Jakub Feranec je skutečným módním insiderem. Přes deset let fotil streetstyle nejen na týdnech módy, vydal knihu Because of fashion o vlivných lidech v tomto oboru, obléká a pracuje s influencery a do širšího povědomí se zapsal i díky přehlídce ZOOT.lab, která se konala v rámci pražského Mercedes-Benz Prague fashion weeku, a jejíž kreativního týmu byl Kuba součástí.
V květnu ZOOT opouští a zakládá vlastní stylingovou/influencer agenturu. Jaký podle něj je a není svět módy? Co by změnil na fashion weeku a jak složitá je práce s influencery?
Jedním z nejdůležitějších momentů Jakubovy kariéry byla kromě návštěvy 40 různých fashion weeků a spolupráce s prestižními módními magazíny i přehlídka značky ZOOT.lab, kterou spolupořádal v rámci loňského Mercedes-Benz Prague fashion weeku. Když tento nápad vyřknul poprvé na firemní poradě, spustil tím kampaň, která téměř ztrojnásobila obraty a upřela na sebe během týdne módy velkou pozornost.
Jakou zpětnou vazbu zaznamenal od módní elity?
Patří komerční značka na fashionweek?
A proč ze ZOOTu Kuba odchází?
Zákulisí českého fashion weeku
„Český fashion week odpovídá tomu, jak je tady rozšířená móda, takž je ještě na čem pracovat,“ hodnotí s odstupem celou akci, která podle něj zatím nedokáže přilákat masy a návštěvníky ze zahraničí. Dává si proto za cíl popularizovat nejen správný dresscode, ale i české návrháře a celkové povědomí o lokální tvorbě. „Je mi líto, že větší návrháři nejsou součástí týdnu módy. Fashion weeku chybí peníze a lepší propagace,“ myslí si.
Co si myslí o tom, že se na fashion week dají koupit lístky a navštívit ho tak může úplně každý?
Není důsledkem toho fakt, že lidi z oboru na akci už skoro ani nechodí?
Kolik stojí přehlídka na fashion weeku?
A koho by smazal z guest listu?
Když se s Kubou bavíme o tom, proč mezi návštěvníky českého fashion weeku chybí šéfredaktoři módních magazínu, rozhodne se jednomu z nich zavolat a konfrontovat ho přímo do mikrofonu. Jak to dopadlo? A kdo se ozval z druhé strany?
Influencer pro influencery
Kromě módy Jakub Feranec pracuje i s influencery, kterým domlouvá spolupráce a obléká je. „Od mobilu si neodpočinu ani o víkendu v lázních,“ říká s povzdechem, ale i nadějí, že začíná mít čas strávený u telefonu víc pod kontrolou. Polemizuje nad tím, co by musel influencer udělat, aby s ním ukončil spolupráci nebo o tom, zda cena za jeden instagramový post Leoše Mareše už není moc.
Kdo má v Česku největší vliv?
Proč je důležité firmě vybrat influencera?
Jak se správně označuje spolupráce?
A koho by do první řady fashion weeku už neposadil?
Speciální bonusová epizoda na herohero
Děkujeme všem, kteří se připojili k platformě herohero! Po aktivaci předplatného, které činí 5 euro za měsíc, se můžete těšit na bonusový obsah, jako je například speciální epizoda s návodem, jak se stát v daném oboru těmi nejlepšími. Každého hosta se ptáme na rady: Jak začít? Co musím umět? Kolik mě to bude stát? Jak se dostat tam, kde je on? A v případě Jakuba Ferance se zaměříme na to, jak spolupracovat s influencery.
Celý podcast (hlavní + drbací část) si můžete poslechnout jak na Apple Podcast a Spotify, tak na Youtube a Hero Hero.
[…] a marketér Jakub Feranec (se kterým jsme nedávno nahrály podcast) nedávno rozjel vlastní projekt. Se dvěma kolegy stojí za BF Company, agenturou na styling a […]