V Zákulisí s módním insiderem Jakubem Ferancem: Komerční značky na fashion week patří, měly by ale víc prodávat české designéry

Jakub Feranec je skutečným módním insiderem. Přes deset let fotil streetstyle nejen na týdnech módy, vydal knihu Because of fashion o vlivných lidech v tomto oboru, obléká a pracuje s influencery a do širšího povědomí se zapsal i díky přehlídce ZOOT.lab, která se konala v rámci pražského Mercedes-Benz Prague fashion weeku, a jejíž kreativního týmu byl Kuba součástí.

V květnu ZOOT opouští a zakládá vlastní stylingovou/influencer agenturu. Jaký podle něj je a není svět módy? Co by změnil na fashion weeku a jak složitá je práce s influencery?

Jedním z nejdůležitějších momentů Jakubovy kariéry byla kromě návštěvy 40 různých fashion weeků a spolupráce s prestižními módními magazíny i přehlídka značky ZOOT.lab, kterou spolupořádal v rámci loňského Mercedes-Benz Prague fashion weeku. Když tento nápad vyřknul poprvé na firemní poradě, spustil tím kampaň, která téměř ztrojnásobila obraty a upřela na sebe během týdne módy velkou pozornost.

Jakou zpětnou vazbu zaznamenal od módní elity?

Patří komerční značka na fashionweek?

A proč ze ZOOTu Kuba odchází?

Zákulisí českého fashion weeku

„Český fashion week odpovídá tomu, jak je tady rozšířená móda, takž je ještě na čem pracovat,“ hodnotí s odstupem celou akci, která podle něj zatím nedokáže přilákat masy a návštěvníky ze zahraničí. Dává si proto za cíl popularizovat nejen správný dresscode, ale i české návrháře a celkové povědomí o lokální tvorbě. „Je mi líto, že větší návrháři nejsou součástí týdnu módy. Fashion weeku chybí peníze a lepší propagace,“ myslí si.

Co si myslí o tom, že se na fashion week dají koupit lístky a navštívit ho tak může úplně každý?

Není důsledkem toho fakt, že lidi z oboru na akci už skoro ani nechodí?

Kolik stojí přehlídka na fashion weeku?

A koho by smazal z guest listu?

Když se s Kubou bavíme o tom, proč mezi návštěvníky českého fashion weeku chybí šéfredaktoři módních magazínu, rozhodne se jednomu z nich zavolat a konfrontovat ho přímo do mikrofonu. Jak to dopadlo? A kdo se ozval z druhé strany?

Influencer pro influencery

Kromě módy Jakub Feranec pracuje i s influencery, kterým domlouvá spolupráce a obléká je. „Od mobilu si neodpočinu ani o víkendu v lázních,“ říká s povzdechem, ale i nadějí, že začíná mít čas strávený u telefonu víc pod kontrolou. Polemizuje nad tím, co by musel influencer udělat, aby s ním ukončil spolupráci nebo o tom, zda cena za jeden instagramový post Leoše Mareše už není moc.

Kdo má v Česku největší vliv?

Proč je důležité firmě vybrat influencera?

Jak se správně označuje spolupráce?

A koho by do první řady fashion weeku už neposadil?

Speciální bonusová epizoda na herohero

Děkujeme všem, kteří se připojili k platformě herohero! Po aktivaci předplatného, které činí 5 euro za měsíc, se můžete těšit na bonusový obsah, jako je například speciální epizoda s návodem, jak se stát v daném oboru těmi nejlepšími. Každého hosta se ptáme na rady: Jak začít? Co musím umět? Kolik mě to bude stát? Jak se dostat tam, kde je on? A v případě Jakuba Ferance se zaměříme na to, jak spolupracovat s influencery.

Celý podcast (hlavní + drbací část) si můžete poslechnout jak na Apple Podcast a Spotify, tak na Youtube a Hero Hero.

A co dělá Kubovi radost se dozvíte tady!

Doporučené články

1 komentář

  1. […] a marketér Jakub Feranec (se kterým jsme nedávno nahrály podcast) nedávno rozjel vlastní projekt. Se dvěma kolegy stojí za BF Company, agenturou na styling a […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *