Jakub Feranec: „Založení BF Company bylo sázkou na jistotu. Máme dobré vztahy se 700 influencery.”

Stylista a marketér Jakub Feranec (se kterým jsme nedávno nahrály podcast) nedávno rozjel vlastní projekt. Se dvěma kolegy stojí za BF Company, agenturou na styling a influencer marketing. Proč se rozhodl pro založení vlastní agentury, jak si trojice dělí práci a koho BF Company zastupuje?

Za BF company stojí zmíněný Jakub, bývalý CEO ZOOTu Milan Polák a bývalá brand manažerka ZOOTu Klára Černá. Prvním z pilířů agentury je influencer marketing, kdy firma staví zejména na léta budovaných profesních vztazích s českými influencery: „Máme silnou databázi prověřených influencerů, což je pro klienta záruka toho, že se s námi nespálí,“ říká Polák.

Druhým z pilířů BF company je módní styling a poradenství, za který bude odpovídat Jakub. „V Česku to v oblasti stylingu zatím funguje tak, že si tu každý pracuje sám na sebe,“ říká a zmiňuje, že pod jeho tvůrčím vedením dokáže agentura BF Company zajistit nejen samotný módní styling, ale také set design, casting, foto, make-up a celkovou produkci.

Jako další pilíř by se dal vytyčit dlouhodobý cíl BF Company, a to posouvání české módní scény. „Čeští návrháři jsou kvalitní, ale mají problém dostat se ven. Protože všichni z nás tuzemské designéry milujeme, budeme se je skrze influencer marketing a zejména styling snažit postupně dostávat do světa. Naši klienti si tak mohou být jisti, že se ve stylistickém balíčku vždy objeví nějaký český tvůrce,“ říká Kuba předtím, než odpoví i na další naše zákulisní otázky.

Kubo, jak jste s nápadem na založení vlastní agentury přišli? 

Jsme bývalí kolegové ze ZOOTu a když se Milan, který tam působil jako CEO, s Klárou, která měla pod palcem brand, rozhodli vydat na další cestu, napadlo mě je oslovit s mou dlouholetou myšlenku založení stylingové a influencerské agentury. Po pár brainstormingových schůzkách se rozhodli do toho se mnou jít. A já byl rád, protože bez nich bych to nezvládl. Jsme každý jiný a přitom se v businessu doplňujeme. Navíc to byla sázka na jistotu, protože jsme si vše vyzkoušeli za ty roky v ZOOTu.

Založili jste ji ve třech, kdo má co na starosti?

Všichni tři jsme duší kreativci a vymýšlíme společně kreativní koncepty pro kampaně a influencerské spolupráce. Většinou na našich „BF nedělích” u sklenky prosecca nebo rumu. Já mám na starosti komplet stylingy a řízení týmu kolem produkce kampaní a také tým, který se stará o komunikaci s influencery. Klára je silná v operativě a dělá nám všem takové to potřebné administrativním zázemí. Milan se soustředí na strategii fungování celé firmy a byznys.

Co je největší benefit, který dokážete klientovi přinést?

Komplexnost a to, že mu to dokážeme naservírovat vše jako celek. Vlastně nám stačí říct budget, cílovku a cíle kampaně, my už se postaráme o vše ostatní. Od prvotního nápadu, briefu, až po realizaci a vyhodnocení.

Prozradíš už nějaká konkrétní jména, která zastřešujete?

Influencery zatím zastřešovat exkluzivně nechceme a chceme být otevřeni ke spolupráci s kýmkoliv. Ale jestli mám jmenovat pár jmen, s kým děláme a máme fajn vztah, tak je to třeba Nikol Štíbrová, Ben Cristovao, Martin Carev, Natalie Kotková, Rene Dang, Daniel Štrauch (gogomantv), František Hrom, Andrea Bezděková, Adam Mišík, Tomáš Břínek a asi 690 dalších. Je vždy zásadní si uvědomit produkt a cílovku a na ni stavět partu influencerů. A ty ještě namixovat tak, aby se nepřekrývali, ale doplňovali. Tím klientům pomáháme šetřit náklady, protože nevyhazují peníze z okna, a naše kampaně tak umíme nastavit na KPIs, která mohou mít výkonnostní charakter.

Spolupracují s vámi stylisté na exkluzivní bázi? 

Se stylisty spolupracujeme exkluzivně i externě a rádi budeme náš tým rozšiřovat. Náš cíl není brát někomu z nich práci, ale naopak se stát první volbou, když si klient v hlavě vytvoří požadavek “potřebuju styling pro reklamu/klip/video/svatbu/ples/premiéru nebo třeba běžné nošení”. A my zase z naší databáze vybereme nejvhodnější stylistku a o vše se postaráme. Když onemocní, zajistíme náhradu. Když nestíhá, pomůžeme. Zase je cíl jediný a to aby s ničím neměl klient starost. V oblasti stylingu a stylistek chystáme jednu skvělou věc, o které zatím nemůžu mluvit. Ale bude podle nás super…

Říkáte, že zároveň chcete českou módní scénu posouvat. Jak konkrétně?

Naší službou stylingu, ale vlastně i sekcí influencerů, máme najednou prostor dostávat oblečení do mediálního prostoru. A my tuhle sílu chceme využívat pro podporu českých návrhářů. Žije tady spousta strašně šikovných lidí, kteří často jen nemají dost kontaktů nebo drivu stát se úspěšnými jmény nejen v Česku. A to je škoda. Když si ale sympatická celebrita vezme na premiéru filmu šaty z dílny lokálního tvůrce a napíše o tom několik českých magazínů, tak mu to samozřejmě pomáhá.

Kdo je mezi vašimi prvními klienty?

Našimi prvními klienty jsou už Alensa, ZOOT, Kinley nebo třeba wellness hotel Volarik, se kterým řešíme hezkou spolupráci. A máme rozpracováno několik dalších skvělých velkých i menších značek, které zatím ale nechci zmiňovat, ať pro ně nejprve odvedeme dobrou práci.

Josefína Joštová

Mám ráda lidi plný barevných myšlenek a černý kafe a humor. Učím se španělsky, protože plánuju důchod strávit na prosluněný španělský pláži se sangríou v ruce. Do tý doby toho ale chci ještě hodně stihnout a po cestě se toho ještě spoustu naučit. A alespoň část z toho tady s váma sdílet.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *