Lavrs agentura vznikla v návaznosti na původně jednorázový projekt Lavrs Market. Členky týmu (mezi které patří Míša Říbalová, Kateřina Culková, Petra Jačková, Mirka Česlová, Dominika Melcer, Monika Kudelová, Katarina Klíčová a Lucie Drahoňovská) totiž začali oslovovat klienti, kteří chtěli navázat dlouhodobou spolupráci, a tak se do toho ryze holčičí tým vrhl naplno. Co je svedlo dohromady? Jaké klienty zastupují a na jakou kampaň jsou nejvíce hrdé?
Říkáte o sobě, že jste takový osobnostní miš-maš, co vás svedlo dohromady?
I když jsme každá trochu jiná, dohromady jsme na stejné vlně. Máme takovou krásnou chemii a jsme moc rády, že jsme se takhle sešly. Tím, že jsme mix markeťaček, influencerek, fotografek, video tvůrkyň, evenťaček a grafiček, tak o nápady není nouze a je z toho vždy skvělý koktejl nápadů. A troufáme si říct i skvělé energie. Je za námi také spousta zkušeností z různých oborů, díky čemuž máme nejen komplexní pohled na věc, ale také spoustu kontaktů na trhu.
Jak udržujete balanc mezi prací a přátelstvím?
Zatím se nám to daří, ale samozřejmě si uvědomujeme, že dívčí přátelství jsou o něco krehčí a opečováváme si je. Je to jako vždy o komunikaci a tu se snažíme mít co nejvíce otevřenou, říkat si vše na férovku. Zatím to funguje, tak se nás zeptejte za pár let (smích).
Jaké klienty zastupujete?
Dá se říct, že naši agenturu naplno odstartoval projekt Bocuse d’Or – který tady tehdy skoro nikdo neznal. Je to prestižní mezinárodní kuchařská soutěž a když ji vyhrajete, je to více než Michelinská hvězda. No a pak se z nás neplánovaně stala tak trochu gastro agentura (smích). Pracujeme pro projekty Filipa Sajlera, pro tým okolo Červeného jelena, připravujeme dílčí eventové projekty pro KVIFF, Monetu, staráme se o grafiku a vizuální věci studiu Martina Desing či pro designové radiátory P.M.H. nebo pro Slovanský dům. Aktuálně řešíme i hodně nových projektů a jsme vděčné, že zatím za námi práce chodí “sama” a je na nás jestli se pro ni rozhodneme, nebo s námi nerezonuje.
Na jakou kampaň jste nejvíce hrdé?
Těžko říct. Máme radost z každého projektu, na kterém pracujeme, protože je to vlastně i naše kritérium pro spolupráci – musí nás to bavit. Takže ať už jsme budovaly některé značka Filipa Sajlera úplně od začátku, nebo byly součástí celé cesty našeho kuchařského týmu Bocuse d’Or až do evropského kola, tak nás těší i každé vytvořené logo, ze kterého má klient radost, povedený event či spokojení zákazníci našich klientů.
Ale to, co nám ve finále stejně dělá největší radost, je náš vlastní projekt Lavrs Market. Na ten jsme i nejvíce hrdé. To, jak jsme dojaté po každém ročníku ze zpětné vazby jak od návštěvníků, tak i od vystavovatelů, se slovy nedá popsat. Velká vděčnost, zároveň pokora a výzva být stále lepší a nezaprodat se.
Co přesně Lavrs market je a jakou má historii?
Když jsme Lavrs Market vymýšlely, bylo to vlastně prosté – podobný event nám tu chyběl, tak jsme se rozhodly si jej samy uspořádat. Takže od začátku si ho vlastně děláme pro sebe. Vznikl z toho unikátní koncept, který se zaměřuje na udržitelnost, slow fashion, podporu cirkulární ekonomiky a českých značek. Součástí je společný pop-up pražských výběrových second handů doplněný originálními českými značkami.
Během celého dne probíhají také tematické přednášky a workshopy. To vše za doprovodu skvělé hudby, dobrého jídla a pití. Ambasadorkou a garantkou akce je Kamila Vodochodská, návrhářka, stylistka a především módní koučka a bojovnice za udržitelnou módu a udržitelnost celkově.
Proč jste jako ambasadorku a garantku akce vybraly právě Kamilu Vodochodskou?
Kamča je kouzelná bytost, už od pohledu. Před mnoha roky se s ní seznámila naše Péťa a tehdy jí to změnilo celý život, celkově změnila svůj přístup nejen k módě. Takže když byl v řešení ambasador Lavrs Marketu, volba byla jasná. Kamča bojuje za udržitelnou módu spoustu let, je to studnice informací a její přístup je pozitivní a neskutečně inspirativní.
Jak se vám na Market podařilo domluvit spolupráci s tak prémiovými partnery jako je například IKEA či Moneta?
Co si budeme říkat, domlouvání partnerství je trochu boj. Máme hodně omezené možnosti, protože na partnery máme přísná kritéria, co se udržitelnosti a jejich přístupu k tomuto tématu týče. Takže i když by s námi mělo zájem spolupracovat více značek, často z tohoto důvodu spolupráce odmítáme, i když bychom tyto finance potřebovaly.
Pak tento proces doprovází mnohá zklamání, kdy značky, které máte rádi jako uživatel a věříte jejich přístupu, tak jednání jejich zástupců mnohdy neodpovídá poslání, které daná společnost navenek komunikuje. My žijeme asi trochu v naivní představě, že v segmentu udržitelnosti by se měli všichni podporovat, protože všem jde ve finále o to samé, ale v realitě to tak vždy nefunguje. O to více si vážíme partnerů, kteří jsou s námi od začátku a podporují nás! Cesta k nim většinou byla přes naše přátele a známé a taky přístupem vyhodíte nás dveřmi, přijdeme oknem. Zkrátka to nevzdáváme a věříme, že jednou to bude největší event o udržitelnosti.
Kdo se představil na minulém ročníku?
Minulý ročník pokračoval v konceptu, který jsme se nastavily, akorát je Lavrs Market každý rok větší. Vždy tam mají hlavní roli second handy, protože chceme široké veřejnosti ukázat, že nakupování v nich má smysl a že dávno už neplatí, že to jsou hrabárny. Tím, že je dáme všechny na jedno místo, mají je návštěvníci šanci poznat během dvou dní, nemusí je nikde složitě hledat a sami poznají, že to je vlastně skvělá a originální forma nakupování. V nabídce jsou od streetové módy, přes sportovní, elegantní až po luxusní značky, jako Chanel či Dior. To vše se dá z druhé ruky nakoupit. Největší novinkou minulého roku byla Beauty Zone, kde bylo možné se nalíčit, nechat si upravit nehty a to vše pouze organicky. A každý ročník nesmí chybět ani tetování.
Na koho se tedy můžeme těšit na dalším ročníku, který se bude konat od 20. do 21. září?
Největší novinkou letošní ročníku je Designer Zone, kde se představí návrháři a designéři, kteří buď tvoří upcyclovanou módu nebo pro svou tvorbu využívají například deadstockové látky, udržitelné materiály a celkově mají ve své tvorbě udržitelný přístup. Těšit se tak můžete třeba na On The Boat, Jana Bicana, Afku, Kamilu Vodochodskou, Vendulku Šulanovou a mnoho dalších. Další novinkou je Baby Zone. Součástí bude letos i dětský koutek s profi hlídáním od 100 skupin, Beauty Zone rozšířená o úpravu vlasů od Remington a mnoho dalších novinek.
Jak udržitelnost projektujete do vlastního každodenního života vy?
Každá jsme jiná a každá jsme i jinak daleko na této cestě. Díky tomu můžeme stavět Market, který neříká, co kdo musí dělat, ale snaží se spíše ukazovat možnosti a inspirovat, protože to je jediná cesta, která vede k nějakému cíli. Nicméně je hezké vidět v celém týmu proměnu, pohltilo to všechny a Primark, Shein, Temu nebo Trendyrol jsou v týmu zakázaná slova (smích).