Ať chceme, nebo ne, marketing teď vládne světu. A je vlastně úplně jedno, jakou práci děláte. I v případě, že se pohybujete daleko od jakýchkoliv reklam, o marketingu byste alespoň základní představu mít měli. Reklama je totiž všude kolem nás. Jak tedy proniknout do tajů tohoto odvětví?
1. Připojte se do skupiny Holky z marketingu
Nejjednodušší způsob, jak s marketingem začít, je připojit se do této skupiny. Pokud jste tedy holka a pokud vaši přihlášku schválí (že jo, Klárko?)… Tady, nebo na jejich Facebookové stránce, totiž najdete všechny podstatné informace na jednom místě. HzM nabízejí taky spoustu webinářů, přednášek nebo školení. Navíc se stanete součástí komunity, kde se řeší cokoliv od e-shopu až po newslettery.
2. Přečtete si Bibli
Asi nejdůležitější kniha o marketingu sice vyšla už pěkných pár let zpátky, to podstatné v ní ale najdete i dnes. Nechybí ani spousta příkladů a teoretických základů. Získáte díky ní výborný přehled o principech, praktických nástrojích, metodách a postupech marketingového řízení – od marketingového výzkumu, přes strategický marketing, B2B marketing, společenskou zodpovědnost, etiku marketingu až po marketingový mix.

3. Stahujte podcast Píárko
Že jsou PR a marketing hodně propojené asi nemusíme moc vysvětlovat. Je to prostě fakt. A pokud vás zajímá obojí (což by mělo), určitě si do uší nalaďte podcast Píárko od Nikoly a Pavly z agentury Píáristi. Holky si zvou do studia spoustu zajímavých hostů a rozebírají s nimi třeba to, jak komunikovat divadlo či produkty nebo jak na sítích komunikovat, když o pár kilometrů dál zuří válka.
4. Zlepšete svoje copy
S marketingem úzce souvisí i texty, respektive (částečně) je na nich postavený. Pokud vám tedy hra s češtinou moc nejde a zároveň nevíte, co to to copy vlastně je, začtěte se do úžasné knížky Copywriting. Pětice copywriterů a obsahových stratégů, která s texty pro nejrůznější účely pracuje denně, vás zasvětí do tvorby textů na míru.
Ať už se jedná o PR články, webcopy, PPC inzeráty či slogany, texty na internetové obchody nebo komunikaci na sociálních sítích, naučíte se text správně strukturovat, orientovat na cílové publikum a předat požadovanou informaci.

5. Absolvujte kurz Digitální garáž
Dalším užitečným způsobem, jak se něco naučit a rovnou svoje znalosti otestovat, je kurz Googlu Digitální garáž. Konkrétně tedy Základy digitálního marketingu. Je zdarma, ale počítejte s tím, že vám nějakých 40 hodin zabere. Na konci každé lekce prodejte testem, v němž zjistíte, jestli jste videa pochopili správně. Na úplném konci vás čeká jeden velký test, který prověří vaše znalosti. Za to ale dostanete certifikát, který si klidně můžete dát do CVčka.