Sociální média jsou nedílnou součástí života většiny z nás. Ruku na srdce, kdo z nás neotevře ani jednou za den Instagram, Facebook, Youtube nebo TikTok?! Proto je dobré vědět, co zrovna na sockách letí, ať už jste konzument, nebo tvůrce.
Voice content
Na hlasové asistenty typu Alexa nebo Google Assistant už jsme si zvykli. Hlas ale začíná vévodit i jiným platformám, stačí se podívat na rostoucí popularitu podcastů (I my jeden máme, mrk mrk!). Za zmínku stojí i aplikace Quinn, která k sexuální stimulaci používá pouze zvuky. (Doporučujeme)
Video Content
Video je stále nejpopulárnějším formátem pro obsah na sociálních médiích. Z toho těží zejména platformy jako TikTok, Instagram Reels a YouTube Shorts, které se soutředí na krátká videa. Ty nejvirálnější mají okolo 7 sekund.
Efemérní obsah
Obsah, který zahrnuje příběhy a příspěvky mizící po určité době. Hello, BeReal! Tyto typy příspěvků totiž vytváří pocit naléhavosti a podporují angažovanost sledujících.
Obchod
Sociální média stále víc usnadňují obchodní transakce. Mnoho platforem nyní umožňuje uživatelům nakupovat přímo prostřednictvím oné platformy, například Instagram dokonce představil nákupní funkci přímo v aplikaci.
Originální content
Repostování, trendy a tanečky, které vládly pandemickým létům nahrazuje autentický, upřímný a originální obsah. I TikTok prodloužil délku videí až na 10 minut, a umožňuje tak uživatelům raw komunikaci s publikem.
Personalizace
Hledání videí, která by se vám mohla líbit, je minulostí – algoritmus nyní ví, co vás bude bavit, ještě líp než vy samotní. Sociální mediální platformy se pravděpodobně budou i nadále zaměřovat na poskytování personalizovaných zážitků pro uživatele využívajíce umělou inteligenci a strojové učení k doporučování obsahu a přizpůsobování reklam.
Rozšířená a virtuální realita (AR a VR)
Do we even have to say more? Svět obletěly snímky papeže v nastylovaných outfitech a řetězy na krku, TikTok ovládl filtr, který naprosto kopíruje mimiku vašeho obličeje a od reality je okem takřka nerozeznatelný. VR je všude a její důležitost i napříč sociálními médii jen poroste.
[…] Jaká je budoucnost sociálních sítí? Čtěte tady […]