Už to vypadá, že se stěhuji pravidelně jednou za rok. A tak se můžu v této oblasti považovat už téměř za experta. Proto se s vámi podělím o triky, které mi tolik neoblíbenou činnost výrazně zjednodušují.
Říká se, že je lepší vyhořet, než se stěhovat, ale v mém případě platí, že stěhování znamená nový začátek, změnu prostředí a většinou také krok k lepšímu. Nikdy jsem nevyužila služeb stěhovací služby, vždycky mi pomohla rodina či známí a zpětně musím uznat, že kromě fyzické únavy jsme si tyto dny i společně užili! Vždy jsem se ale držela následujících pravidel.
1. Hodně vyhazujte
Vše začíná balením. Kromě organizovaného popisování a třídění se nebojte cokoliv vyhodit. Zde jdou city stranou, čím víc věcí se zbavíte, tím lépe nejen pro vaše ruce, ale také pro nový život v novém bytě. Ten totiž nebude zaplavený miliony zbytečností, na které se akorát práší.
Já jsem si naposledy udělala pořádek v elektronice, měla jsem v jedné tašce tolik nesmyslných kabelů, nefunkčních sluchátek a nepasujících krytů na mobil, že zkrátka musely pryč. Trhalo mi srdce vyhodit i některé z mých kousků oblečení, ale pokud jsem je už dva roky na sobě neměla, je na čase jít dál. Jak říká známá uklízecí pomocnice Marie Kondo: „Poděkujte věci, že splnila svůj účel, a rozlučte se s ní.“
2. Pomocníci
Poproste své blízké, jestli by vám se stěhováním pomohli. Udělejte svačinu, připravte pro ně dárečky a vězte, že to udělají stejně rádi, tak jako vy pro ně. Největší motivací může být i společná kolaudačka, kterou uspořádejte ihned poté, co si do šuplíku uložíte vývrtku.
3. Taška první pomoci
Nebudeme si nic nalhávat, vybalovat se nám po náročném stěhování nechce úplně hned. Proto si připravte tašku nebo kufřík, jako byste jeli na dovolenou. Se vším potřebným, co chcete mít vždy u sebe. Od nabíječek, po kartáček na zuby, čisté prádlo až po make-up taštičku s parfémem. Až tento zázrak najdete mezi ostatními krabicemi, budete mi děkovat.
4. Čím dřív, tím líp
Mé oblíbené pravidlo téměř pro všechno. Při stěhování platí nejen ve chvílích, kdy balíte, ale také v čas samotného přemisťování věcí. Nevadí mi si přivstat, pokud mám před sebou vidinu toho, že skončíme dřív, nebo si budeme moci dovolit pauzu na kávu. Co takhle dát si sraz už v 7 ráno? A možná budete mít už na oběd hotovo.
5. Vizualizace
Má nejoblíbenější rada na závěr zní: představujte si, jak hezké to budete v novém bytě mít. Kde přesně budou konkrétní věci umístěny, kam dáte květiny a do jaké zásuvky vám nejvíce vyhovuje umístit skleničky či koření.
Čím víc věcí budete mít vyřešených s předstihem a téměř je v novém uvidíte, tím líp se vám následně bude organizovat a třídit. Já si vždy kreslím i plánek bytu s umístěním nábytku, který v mysli několikrát přemisťuji a při stěhování jsem si už téměř jistá, jak, co a kde bude.