V Zákulisí s novinářkou Evou Slunečkovou: Nastal čas, abych dělala něco sama za sebe

Nová epizoda zákulisního podcastu je tady a tentokrát bude plná krásných věcí a designu! Ve svých článcích i tvorbě se jim totiž věnuje novinářka Eva Slunečková. Jaké je to vést časopis ELLE Decoration nebo kurátorovat výstavu Made by Fire v Miláně?

Eva Slunečková je novinářka na volné noze a její texty si můžete přečíst například v Dolcevitě, Estate nebo na Forbes.cz. Tři roky vedla časopis o interiérovém designu, umění a architektuře ELLE Decoration a momentálně se jako konzultantka věnuje různým projektům a samozřejmě taky tříměsíčnímu Vavřincovi.

Píšu o designu. S citem, zručností novinářky a odborností z UMPRUM.

Výstava Made by Fire, jež zbořila Miláno

Eva má za sebou kurátorování výstavy Made by Fire v Miláně, na které spolupracovala s novinářkou Danicou Kovářovou a za níž stojí Moravská galerie v Brně a festival Designblok. Výstava představuje tvorbu víc než čtyřiceti českých autorů a autorek z oblasti designu a užitého umění, konkrétně jde o objekty ze skla, porcelánu a keramiky. Jak zvládla tak obrovský projekt, navíc v zahraničí, skloubit s porodem a péčí o miminko?

Výstava je o českém designu, proč nebyla poprvé představena Čechům, ale rovnou v Miláně?

Proč bylo potřeba oslovit lobbistu?

A co byla pro Evu největší výzva?

Opravdu vernisáž k výstavě „zbořila“ muzeum umění a designu Triennale?

Vedení časopisu ELLE Decoration

Od roku 2019 vedla magazín ELLE Decoration, nejprodávanější časopis o bydlení na světě. Na svůj instagram si koncem roku ale napsala následující:

Když jsem se o magazín na jaře 2019 začínala starat, bylo mi 29 let a s vedením časopisu jsem měla pramálo zkušeností. Pracovala jsem jako redaktorka a editorka a netušila, jak se dá zprodukovat focení za hranicemi nebo prolobovat k rozhovoru s mezinárodní hvězdou. Co jsem ale věděla na tuty, bylo, že jsem jednoznačně nejmladší a také nejvyšší napříč vedoucími 25 edic ELLE Decoru na světě, což každoročně potvrdilo předávání cen EDIDA v Miláně.

V čem je přidaná hodnota ELLE Decoration?

Co říká na první vydání od jejího odchodu?

Jaký nejkrásnější byt do časopisu fotila?

Nemrzí ji, že se nikdy oficiálně nestala šéfredaktorkou časopisu?

Práce na vlastním PR

Jedno z hlavních témat, které Eva ráda a výrazně akcentuje, je schopnost se prodat. Ta podle ní českým designérům i novinářům absolutně chybí. A čím začít? Proč se musela do tvorby sociálních sítí nutit a o čem je její nejnovější projekt Design Filtr?

Jaké newslettery by si ráda přečetla?

Proč se neumíme adekvátně prodat?

Jak dokáže Eva pomoct značkám?

Kolik pracovních nabídek jí týdně chodí?

A kolik stojí český design?

Speciální bonusová epizoda na herohero

Děkujeme všem, kteří se připojili k platformě herohero! Po aktivaci předplatného, které činí 5 euro za měsíc, se můžete těšit na bonusový obsah, jako je například speciální epizoda s návodem, jak se stát v daném oboru těmi nejlepšími. Každého hosta se ptáme na rady: Jak začít? Co musím umět? Kolik mě to bude stát? Jak se dostat tam, kde je on? 

A v případě Evy Slunečkové se zaměříme na to, jak se zorientovat v českém designu, jak mít lepší time management nebo co musí mít skvělý článek a tisková zpráva.

Celý podcast (hlavní + drbací část) si můžete poslechnout jak na Apple Podcast a Spotify, tak na Youtube Hero Hero.

Doporučené články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *